Összetartozunk!

Nemzeti_osszetartozas_sav

Június első napját budapesti utazással kezdtük. A Csiky Gergely Főgiumnázium ezúttal is hivatalos volt a Nemzeti Összetartozás Napja rendezvényeire. Iskolánkat Farkas Zsófia (IX. A), Godó Ákos (IX. C), Köteles Nikolett (IX. A) és Sisa Renáta (IX. C), illetve a kísérő tanár, Hasas Katalin képviselte az ünnepségen.

Szerda esti érkezésünkkor a vacsora már készen várt minket. Utána a különböző településekről (Ukrajna, Szlovákia, Szlovénia, Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Horvátország) származó diákokkal ismerkedtünk. Mindenki bemutatta azt a települést, ahonnan jött, és elénekelt egy, a magyarságot jelképező dalt! Másnap kirándulni indultunk. Először a Dobogókőhöz látogattunk el, ahol ugyan esett az eső, de nagyon szép volt a táj. Az esztergomi bazilika es a visegrádi vár következett, a Duna-kanyar csodálatos látványával kiegészítve. Egy kis pihenés után a Magyarság Házában a Magyar költészet a Kárpát-medencében cimű előadást hallgattuk meg, a vacsora után pedig a Dunán hajókáztunk.

Pénteken került sor az ünnepségre! A Vakok Iskolájában volt a szalagtűzés, majd egy verses-zenés előadás megtekintése után a Mozgásjavító Iskolában szerezhettünk tapasztalatokat az ott tanulók beszámolóiból. Ugyanaznap Budapest néhány látványosságához is eljutottunk, mint például a Hősök terére, illetve a Budai várba. A szálláshelyünkre visszatérve egy játékos kvíz alatt nagyon jól szórakoztunk és még jobban megismertük egymást.

A szombati nap fénypontja a megható, ünnepélyes zászlófelvonás volt a Kossuth téren. Az Országháza épületébe is bejutottunk, majd a búcsúestet közös énekkel, beszélgetéssel, illetve szórakozással töltöttük! Másnap kora reggel érzékeny búcsút vettünk egymástól, azt remélve, hogy minél hamarabb újra találkozunk majd!