Despre Colegiul „Csiky Gergely”!

 

imagine

Istoricul școlii

În clădirea construită din donaţiile părinţilor maghiari activitatea de învăţământ a început în anul şcolar 1922–23. Între cele două războaie mondiale dreptul public al instituţiei a fost suspendat de mai multe ori, iar în toamna anului 1944 clădirea a fost transformată în spital de campanie. În anul 1959 şcoala a cuprins şi o secţie primară precum şi o secţie serală, sub conducerea lui Gnandt János. Mai mult…

————————————————————————————————

Viziunea și misiunea școlii noastre

Colegiul „Csiky Gergely” îşi propune ca finalitate:
– un absolvent educat şi instruit, capabil de inserţie profesională şi socială rapidă;
– un absolvent cu o mare putere de adaptare şi flexibilitate la schimbările impuse de o societate dinamică. Mai mult…

————————————————————————————————

Nevoile educaționale

Pornind de la principiul că şcoala este ofertant de educaţie pentru elevi, proiectele şcolare vor viza cu precădere o ofertă care să ţină seama de nevoile de dezvoltare personală şi integrare socio-profesională ale acestora. Astfel, se urmăreşte ca absolventul școlii noastre să fie capabil de a susţine competiţia profesională şi socială ce derivă din statutul de viitor cetăţean european, să aibă o personalitate dezvoltată armonios, abilităţi şi aptitudini care să-i asigure succesul în devenirea individuală. Mai mult…

————————————————————————————————

Resurse

Resurse umane: 
– Existenţa unui colectiv profesoral bine închegat, dăruit şcolii;
– Cadre didactice titulare cu o foarte bună pregătire de specialitate;
– Un număr mare de profesori titulari au gradul didactic I. Mai mult…

————————————————————————————————

Specializări liceu și școală profesională

Toţi elevii de clasa a V-a, care nu au posibilitatea de a-şi continua studiile în localitatea de domiciliu, în limba maternă, sunt așteptați la instituția noastră.

Elevii care au terminat clasa a VIII-a au/vor avea posibilitatea de a studia la liceu următoarele specializări:
1. Matematică–informatică, intensiv engleză
2. Tehnologic – Tehnician în activități economice
3. Tehnologic – Tehnician în turism
4. Științe ale naturii
5. Filologie
6. Educație profesională Mai mult…

————————————————————————————————

Plan operațional 2014–2015

Câteva domenii / priorități / obiective la nivelul managementului instituțional:
– asigurarea unui management strategic şi operaţional modern şi democratic la nivelul organizaţiei;
– creşterea siguranţei elevilor în incinta unităţii şcolare;
– gestionare eficientă a resurselor materiale şi financiare;
– reabilitarea şi modernizarea infrastructurii;
– gestionarea imaginii instituţiei; etc. Mai mult…

————————————————————————————————

Asigurarea și managementul calității în educație și formarea profesională inițială

Educaţia este declarată prioritate naţională şi asigurarea calităţii a fost definită ca obiectiv al reformelor educaţiei şi formării profesionale iniţiale. Noi standarde, instrumente şi mijloace de asigurare a calităţii (definite prin noul cadru legal în domeniu adoptat în 2005–2006) urmează a fi elaborate şi implementate de către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar şi Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior. Aceste noi instrumente vor asigura un echilibru mai bun între mecanismele interne şi mecanismele externe de asigurare a calităţii în educaţie şi formare profesională iniţială. Mai mult…

————————————————————————————————

Regulament de ordine interioară

Regulamentul de ordine interioară este elaborat pe baza Regulamentului de organizare şi functionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (ROFUIP) aprobat prin Ordinul MedC nr. 4925 din 8 sept. 2005 în conformitate cu Legea Învăţământului 84/1995 şi cu Legea 128/1997 privind Statutul personalului didactic cu completările şi modificările ulterioare.

La elaborarea prezentului Regulament au fost luate în considerare propunerile membrilor Comisiei de disciplină, ale Consiliului de administraţie, ale cadrelor didactice, ale părintilor şi ale elevilor din unitatea noastră. Regulamentul prevede drepturile şi obligaţiile cadrelor didactice, ale elevilor, părinţilor, ale personalului didactic auxiliar şi ale celui nedidactic, precum şi sancţiunile care se aplică elevilor în cazul nerespectării prevederilor înscrise în Regulament. Mai mult…

————————————————————————————————

Pliantul școlii

————————————————————————————————

Săptămâna „Să ştii mai multe, să fii mai bun” – anul şcolar 2015–2016

Orarul activităţilor educative organizate la nivelul unităţii

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

kettő + 5 =