Iskola másként – kirándulás a Néra völgyében

nera_volgye_sav

Az Iskola másként héten, április 15-én a IX. C és a X. C osztály tanulói Szente Gabriella, Drasztyl Andrea és Simon Tímea tanárnők kíséretében háromnapos kirándulásra indultak a Néra völgyébe.

Hétfő reggel valamennyien bakanccsal, tréningruhával, enni- és innivalóval felszerelkezve gyülekezett az iskola udvarán. Ötórás utat követően megérkeztünk az úticélhoz, Románia egyik turisztikai nevezetességéhez, a Néra völgyébe. Elfoglaltuk szállásunkat a Căile Nerei panzióban, majd hamarosan az első túrára indultunk, a Şuşara vízeséshez. Síkos patakmenti sziklák, saras ösvények, meredek útszakaszok jelentettek kihívást a résztvevők számára, s mindezek lelassították haladásunkat. A végső cél azonban megérte, hiszen a vízesés épp olyan gyönyörű volt, mint azt előtte a képeken láthattuk.

Másnap, reggeli után a Bég szeme (Ochiul Beiului) forrástóhoz indultunk. Az út hegyi alagutakon és vízesések mellett vezetett. Az élményt megkoronázta a friss levegő, a tiszta természet, a hétágra sütő nap, majd a gyönyörű haloványkék, áttetsző tisztaságú tó az erdő közepén. Negyven kilométeres túrázás után késő délutánra érkeztünk vissza fáradtan a szálláshelyünkre, ahol finom bográcsos várt. Fáradtságunknak köszönhetően fegyelmi gondok se adódtak, szép csöndben tértünk pihenőre.

Harmadnap, szerdán, a reggelit követően a fáradt sereg a kártyázást választotta időtöltésként, majd előkerültek a nyársak, szalonna, hagyma és a többi tartozék, majd elkezdődött a sütögetés. Mire visszafelé indultunk Aradra, az idő is elszomorodott kissé, megeredt az eső. Szép élményekkel gazdagodtunk és már tervezzük is a jövő évi kirándulást.