„Határtalanul!” pályázat – Együtt Budapesten. A Leövey Klára Gimnázium vendégei voltunk

budapesten_xa_sav

Április 25-én 18 izgatott X. A osztályos diák várakozott a vasútállomás várócsarnokában, cseppet sem álmosan, egyre csak azt várva, hogy beérkezzen a vonat és elindulhassanak a már régóta tervezett budapesti kirándulásra, Ruja lldikó osztályfőnök és Hevesi Éva tanárnő kíséretében.

Az út észrevétlenül telt, és amikor megérkeztünk a fővárosba, a peronon máris feltűntek az ismerős arcok, akiktől alig másfél hónapja búcsúztunk el a leöveysek aradi látogatása után. A szállás elfoglalása után egyből a Leövey Klára Gimnáziumba vezetett utunk. Az igazgatói köszöntő és a nassolós fogadtatás után, a 11. C és E osztályok diákjai és osztályfőnökei vezettek minket körbe az épületben, és mutatták meg nekünk az intézmény termeit, tornatermét, könyvtárát és laboratóriumait. A diákok hiedelme szerint, ha megsimogatjuk a bejárat melletti renolder sapka-szobrot, mely egykor a kötelező egyenruha része volt, az szerencsét fog hozni. Nos, mi, csikysek sem bíztuk a véletlenre a félévi dolgozatok szezonját, természetesen megsimogattuk a sapkát. A délután többi részét a városban töltöttük: jártunk a Vámház körúti vásárcsarnokban, a Váci utcán, a Vörösmarty téren, a rakparton, és jó turistákhoz híven a kettes villamosra felszállva, megcsodáltuk a panorámát is. Este a csapat egy része a vendéglátók vezetésével felment a Budai várba is, hogy onnan is megcsodálhassák Budapest szürkületi arcát.

Másnap a Fővárosi Állat- és Növénykertben töltöttük a délelőttöt, bejárva a japánkertet, a vízi ökoszisztémákat bemutató termeket, megnézve a sziklás vidékek állatvilágát, a víz alatti élővilágot, de Ausztrália, a trópusi vidék és a szavanna ösvényein is járva. Délután a Body című népszerű kiállítást nézhettük meg vendéglátóink jóvoltából, ahol az emberi test működéséről hallottunk érdekes előadást, amelyet valamikor valódi, de mostanra már plasztinált testeken és preparátumokon szemléltettek.

Április 27-én néhány órára beülhettünk mi is a nagy múltú gimnázium padjaiba, leginkább számunkra szokatlan tanórákra, mint például az etika, de volt, aki a sportot választotta, vagy éppen a fogadó osztályok jövő évi szalagavatóra való előkészületeit kísérte figyelemmel osztályfőnöki órán.

Nagyon gyorsan eltelt ez a pár nap, de igyekeztünk minél több időt együtt tölteni „új” barátainkkal és ugyanakkor velük együtt felfedezni a csodás fővárost, hiszen Budapest minden alkalommal új arcát mutatja meg a turistáknak.