Kalandozások három országon át

Sopron_Becs_Pozsony_sav

Július 11-én egy vidám kis csapat, a X. A osztály nagyobbik része egyhetes kirándulásra indult. Sopron, Bécs és Pozsony volt az úticél.

Sopronig az autóbuszunk meg sem állt, majd rögtön a szállásfoglalás után felfedező körútra indultunk a hűség városában. A várfalak között kalandoztunk, megnéztük a Tűztornyot, a Kecske-templomot és a belvárost.

Kedd délelőtt ellátogattunk az 1989-es páneurópai piknik helyszínére, majd a Fertő-tónál strandoltunk. Délután egy közel háromórás kenutúra következett, s közben a nemzeti park növény- és állatvilágát is közelről szemügyre vehettük. A nap Lovas Lóránd apuka által szervezett grillezéssel zárult, aminek az éhes csapat nagyon örült.

Szerda reggel csapatunk Bécsnek vette az irányt. Sok érdekességet láttunk és sikeresen felfedeztünk egy fővárost, egyetlen nap alatt. Elsétáltunk a Városházához, az osztrák Parlamenthez, megtekintettük Mária Terézia szobrát, megnéztünk egy Schiele-kiállítást a Leopold múzeumban, eljutottunk a Szent István dómhoz, a kapucinus sírbolthoz, metróztunk, a világhírű márkákkal teli boltokat csodáltuk, majd a Schönnbrun-t is meglátogattuk.

Csütörtökön a szavannára indultunk. Leopárdot, krokodilt és antilopot simogattunk, zebrával néztünk farkasszemet, és még elefántszőrt is fogtunk, ja és egy páran krokodilharapással is gazdagodtak. Nyugalom, mindezeket Sopron központjában, Hidvégi Béla Vadászati Gyűjteményében tapasztalhattuk meg, mindnyájunk nagy élvezetére. A Károly kilátóról Sopron és környékének panorámájában gyönyörködtünk, majd ebédeltünk, az erdészet által készített nagyon finom vadhús-pörköltet fogyasztottuk el. Utána a Brennberg bányába indultunk, ahol a helyi bányászok templomát és kocsmáját is megnézhettük – egy épületben volt mindkettő. A hosszú nap a fertőrákosi strandon zárult, ahol zárásig kedvünkre lubickoltunk.

Pénteken a Fertő-Hanság Nemzeti Park osztrák és magyar székhelyét (a Kócsagvárat), illetve az Esterházy-kastélyt látogattuk meg és hajótúrán vettünk részt. Ennek élményét az erős szél által okozott hullámok csak fokozni tudták. Végül ezt a napot is a strandon zártuk.

Szombaton Szlovákia fővárosában, Pozsonyban jártunk. Habár az idő nem tartott velünk, a Szent Mihály toronytól a pozsonyi várig minden látnivalót megnéztünk, s még az Euronova nevű bevásárlóközpontra is jutott idő.

Vasárnap: búcsúztunk. Búcsúztunk egy felejthetetlen héttől, egy nagyon hangulatos várostól, és egymástól… legalábbis a vakáció végéig.

Csapatunk köszönettel tartozik Hoczek Lászlónak, a Roth Gyula Erdészeti Szakközépiskola igazgatójának (aki ingyen szállást biztosított nekünk), Reischl Gábornak, a Fertő-Hanság Nemzeti Park igazgatójának, dr. Kárpáti László professzor úrnak, illetve Köveskúti Zoltán erdőmérnöknek (Erdészeti Egyesület), Csapó József erdészetvezetőnek (Soproni Erdészet) és dr. Varga Tamás erdőmérnök-tanárnak, az Erdészeti Múzeum igazgatójának. Kísérő tanárunknak, Siska Szabó Hajnalkának, illetve két szülőnek, Kovács Máriának és Lovas Lorándnak is köszönjük a gazdag kirándulást.