Határon túli kikapcsolódás

Szegedi_kirandulason_2015_sav

A Rákóczi Szövetség jóvoltából mi, a turizmus szakosztályok (IX. B, X. B, XI. B) tanulói június 8–10-én egy érdekes kiránduláson vehettünk részt. Testvériskolai kapcsolatainkat mélyíthettük el a Hódmezővásárhelyi Corvin Mátyás Szakközépiskola diákjaival, akikhez 41-en indultunk el tanáraink, Bencsik Anca, Hasas Paul, illetve Nyári Melinda kíséretében. Ezúttal nem egy, hanem három napot kapcsolódhattunk ki. Belefért ebbe egy szegedi városnézés, ismerkedés Hódmezővásárhellyel, illetve egy szemet gyönyörködtető kulturális élmény, a mórahalmi makettkiállítás megtekintése.

Hétfői megérkezésünkkor Szegeden a hódmezővásárhelyi testvériskola diákjai vártak minket. Először a Tisza-parton sétáltunk velük végig, majd a város néhány látványosságát tekintettük meg: az egyetemi központot, a színházat, illetve a szegedi Fogadalmi Templomot. A városnézés után az Árkádban 3 óra állt rendelkezésünkre, hogy szétnézhessünk, vásároljunk. A nap végén a Fehértói Halászcsárdában vacsoráztunk. Ez többünknek már ismerős hely volt, egy korábbi tanulmányi kirándulás miatt.

Másnap csapatunk a Corvin Mátyás Szakközépiskolába látogatott el, a Nemzeti Összetartozás Napját megünnepelni. Zenés-verses összeállítást mutattak be az ottani diákok, majd újabb városnézés következett a polgármesteri hivatal, a Fekete Sas Rendezvényház, a város főtere, az Emlékpont, illetve a várost körülölelő árvízvédelmi kőfal érintésével. A bőséges ebéd után szabad program következett, a fiúk fociztak, a lányok pedig sétáltak egyet a szabadban. Később a jól ismert hódmezővásárhelyi presszóban, a Pirosban üdítőztünk, és a kísérő tanárokkal és diákokkal játszottunk.

Szerda reggel a bentlakási szállásunkon összepakoltuk csomagjainkat és Mórahalom felé vettük az irányt. Ott a Mini Hungary Parkban Magyarország műemlékeit nézhettük meg makettek formájában. A csapat egy része ezután a Szent Erzsébet fürdőbe vonult, a többiek pedig a városban sétáltak egyet. Délután mindenki fáradtan, de élményekkel teli ballagott vissza a buszhoz.