Határtalanul Szegeden

szeged_gyula_sav

Március 21–24. között 20 csikys diáknak adatott meg az a lehetőség, hogy Szeged városában járhasson a Szegedi SZC Krúdy Gyula Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Turisztikai Szakgimnázium és Szakközépiskola vendégeként. A17 XI. A és a 3 IX. A osztályos diák Ruja Ildikó osztályfőnök és Drasztyl Andrea tanárnő kíséretében vágott neki a hosszú hétvégének.

A kirándulás lehetősége meglepetésként ért minket, de sikerült időben megszerveznünk az utazást. Megérkezésünk után az egyik vendéglátó tanárnő, Bakos Piroska vezetett el minket az iskolába, hogy találkozhassunk a szegedi diák partnereinkkel. Bár a programból tudtuk, hogy együtt fogunk ebédelni az iskola udvarán levő platánfa alatt, kellemes meglepetés ért minket, amikor megtudtuk, hogy közösen fogjuk befejezni az előkészített halászlevet és a túrós csuszát a helyi diákok és tanárok segítségével. Így tehát, szegediek és aradiak együtt kockázták a halat, aprították a szalonnát, és keverték a tejfölt a túróval. Amíg az üstben rotyogott és fortyogott az ebédünk, az iskola aligazgatónője mutatta meg nekünk a Krúdyt, délután pedig már a szegedi diákok vittek minket körbe a belvárosban. Így járhattunk a Dóm téren, a várnál, a Hősök kapujánál, de sétáltunk a Tisza partján, a József Attila körúton, sőt a végén közös fagyizással zártuk a napot.

Másnap reggel korán keltünk, hiszen egy ópusztaszeri látogatást szerveztek nekünk vendéglátóink. Természetesen megnéztük a Feszty-körképet, de előtte kisebb csoportokban sétáltunk a Nemzeti Parkban. Voltunk az Árpád Emlékműnél, a Gyógynövényházban és a Skanzenben is. A következő nap sem volt kevésbé mozgalmas, hiszen reggel Gyulára buszoztunk. Itt az Almásy-kastély interaktív kiállítását csodálhattuk meg, majd továbbmentünk a várba és, édesszájú turisták révén, a Százéves cukrászdában is megpihentünk. Az esti szabadidő pedig lehetőséget nyújtott arra, hogy a város éjszakai kivilágítását is megnézhessük, így derült ki az is, ki mennyire figyelt előző nap, hogy tudja, hogyan tájékozódjon.

Hazatérésünk napján nem siettünk annyira haza, még kipróbáltuk a mórahalmi Szent Erzsébet Fürdőt, majd gyors búcsúzkodás után elindulunk vissza, Aradra. Három héttel később pedig rajtunk, csikyseken volt a sor, hogy április 11. és 14. között mi mutathassuk meg Aradot és környékét a krúdysoknak.