Honismereti tábor Gergelyiugornyán

honismereti_tabor_sav

Budapest Főváros Önkormányzata az Iskolakapun kívüli tevékenységek programsorozat keretében július 8–13. között ismét megszervezte Gergelyiugornyán (Vásárosnamény) azt a Honismereti tábort, melynek célkitűzése a Kárpát-medence határon túli régióját képviselő diákok közötti kapcsolatteremtés. Az aradi diákok mellett szabadkai, székelyudvarhelyi és szlovákiai csoport vett részt a táborban. A Csiky Gergely Főgimnáziumból négy diák ismerkedhetett meg a beregi, zempléni táj néprajzi, természeti és helytörténeti értékeivel.

Hétfői érkezésünk után megismerkedtünk a hellyel, majd egymással is. Mindenki röviden bemutatta az iskoláját, ahonnan jött, és néhány szóban a várost is, ahol az iskola található. Bár megvolt a bemutatkozás, még nem ismertük egymást olyan jól, de erre nagyon jó alkalom volt a majdnem egy hetes program. A hét végére egész jó társaság lett belőlünk és nagyon jól összehangolódtunk.

Kedden a napot azzal kezdtük, hogy ellátogattunk Nagyarra, ahol megnéztük a Petőfi-fát, majd felolvastuk a költő A Tisza című versét. Ezután elmentünk oda ahol a Himnusz született, Szatmárcsekére, megnéztük a „csónakos fejfás” temetőt, ahol többek között Kölcsey sírját is láthattuk. A napot evezéssel folytattuk. Kettes és hármas csapatokra osztódtunk és nekivágtunk egy kalandokkal teli kenutúrának. Eleinte nem volt könnyű megszokni a kenut, de a végére mindenki belejött és együtt eveztünk egy igazi vadregényes, tavirózsákkal gazdag útvonalon.

A szerdai nap kirándulással telt: ellátogattunk Széphalomra, ahol a Kazinczy Ferencz emlékére felállított emlékházban jártunk, majd egy kisebb nyelvi vetélkedőn vettünk részt. Ezt követte Sátoraljaújhely, ahol libegővel felmentünk egy lelátóig, majd kipróbálhattuk a térség leghosszabb bobpályáját is.

Csütörtökön kerékpárra pattantunk és a Tisza gátjain bicikliztünk, „mindössze” 48 km-t. Nem tűnt nehéznek az út, mivel többször is meg-megálltunk. Tarpán Megcsodálhattuk az Észak-Tiszántúl egyetlen megmaradt szárazmalmát, mely a mai napig teljes épségben megőrizte eredeti szerkezetét, az úgynevezett járgányos malmot. Csarodán meglátogattuk azt a református műemléktemplomot, melynek keskeny tornyában sohasem fügött harang. Majd Tákoson fogyasztottuk el a vacsorát a Baráth Vendégházban: egy igazi „ízlovag” által készített vasalt karajt, lapcsánkával.

A pénteki napot a pihenésnek szántuk. Délelőtt a Szilva termál- és élményfürdőben voltunk, délután pedig a tanárok csocsó- és ping pong-bajnokságot rendeztek, amelyen mindenki részt vett. A tábor záróestéjén összegeztük a hét eseményeit, és nagyon jó hangulatban activityztünk, karaokéztunk.

Köszönet a tábor szervezőjének Németberta Sándornak, Gózon Gyula testnevelő tanárnak és Váradi Istvánnak, aki nemcsak biztosította számunkra a kerékpárokat és kenukat, hanem vezette is a túrákat.