Kárpát-medencei Ifjúsági Találkozó a Nemzeti Összetartozás Napja alkalmából [NAPONTA FRISSÍTVE]

KIT_csapat_sav

Öttagú csikys csapat indult vasárnap, június 1-jén Budapestre, a Nemzeti Összetartozás Napja alkalmából szervezett öt napos rendezvénysorozatra. Ilona Judit (IX. A), Kovács Henrietta (XI. A), Sisa Rihárd (X. A) és Zaharie-Gulyás Ábel (X. A) Hasas Katalin logika tanár, gyógypedagógus kíséretében tartózkodik a magyar fővárosban, ahol nem csak iskolánkat, nem csak Aradot, de egész Erdélyt képviselik a rangos eseményeken. A diákok útinaplót írnak, amelyet naponta küldenek el, hogy közölhessük a weblapon. Íme.

KIT (Kárpát-medencei Ifjúsági Találkozó) – 1. nap (vasárnap)

Bár az idő nem állt a mi oldalunkon, szerencsésen megérkeztünk Budapestre. Érkezésünk után meleg vacsorát kaptunk, majd a különböző helyekről érkezettek bemutatták városukat és iskolájukat. Annak ellenére, hogy nem számítottunk további programra, koromsötétben indultunk az úgynevezett „bátorságpróbára”.

Ez a próba a budapesti panoráma megtekintésével kezdődött, majd következtek az izgalmak. Egy-egy térképpel a kezünkben indultunk útnak csoportonként egy elemlámpával, és a fák sűrűjén keresztül kellett visszaérnünk a kiindulási helyre. A sötétségtől való félelem megnehezítette a dolgunkat, s azok sem könnyítettek rajta, akik a fák mögül előbújva ijesztgettek. Ezek után fáradtan tértünk nyugovóra.

KIT – 2. nap (hétfő)

A napot finom reggelivel kezdtük, majd egy rövidebb séta után elértük a gyermekvasút állomását, ahol vonatra szálltunk és a páratlan panorámát csodáltuk az elkötelezett kis gyermekvasutasok kíséretében. A vasutazás közben négy állomáson álltunk meg, ahol a kisvasutasok érdekességeket, illetve információkat osztottak meg velünk. Az utolsó megállónál csoportképet készítettünk és innen indultunk az első Budapesten működő mozgólépcső megcsodálására.

Ezt követően kezdődött el az igazi városnéző séta, ahol megtekintettük a Budai Várat, a Halászbástyát, a Parlamentet, a Magyar Tudományos Akadémia épületét stb. A hirtelen ránk zúduló esővel mit sem törődve haladtunk tovább az Operaház irányában, ahol részletes bemutató közben be is jártuk azt. A Hősök terét is megcsodáltuk, majd találtunk magunknak egy kis szabadidőt és ellátogattunk egy könyvesboltba, ahol érdekesebbnél érdekesebb könyveket láttunk és vásároltunk meg. A nap végére picit fáradtan, de csöppet sem letörve visszatértünk szállásunkra, ahol finom vacsora várt ránk, majd a többiekkel való ismerkedéssel töltöttük az időt.

Ábel és Ricsi

KIT – 3. nap (kedd)

Reggeli után izgalmas feladatunk volt, hisz portyázni mentünk a várba. Csapatokra osztottak, feladatlapot kaptunk. A várat és az egész várnegyedet be kellett járnunk ahhoz, hogy a feladatokat megoldhassuk, s hogy megismerhessük, felfedezhessük Budapest ezen részét. Feladataink szobrok felkutatásából, évszámok kereséséből, és a várőrség megnevettetéséből állt.

Ezek után kifáradva mentünk enni, s a kiadós ebéd után a Margit-sziget felé siettünk, ahol a víztornyot tekinthettük meg. 152 lépcső megmászása után mindenkinek jól esett egy kis szünet. Mi, aradiak néhány társunkkal együtt egy bevásárlóközpontot választottunk „pihenőhelynek”, ahol ismét lejártuk a lábunkat.

A magyaros (csípős… nagyon csípős) pizza után sétahajókázás várt ránk. Nagyon szép élmény volt, az esti kivilágításban levő városban gyönyörködtünk.

Este hullafáradtan értünk a szállásra, de mindenki azt vallotta, hogy megérte.

——————————————————————————————————————-

KIT – 4. nap (szerda, az utolsó nap Budapesten)

Reggeli után a Nemzeti Múzeumba indultunk, ahol megtekintettük a régi magyar kultúrát képző tárgyakat, köztük a királyi palástot is. Ezután a polgármesteri hivatalba mentünk, ahol egy rövid fogadás után kis ajándékcsomagot kaptunk.

A nap fénypontja a József Attila Színházban való fellépésünk és a színházi előadás volt, amely mély benyomást tett ránk.

Újabb fárasztó út után egy bőséges vacsora várt ránk, majd drámajátékokat játszottunk egy kis zenélő társulattal. A nap végi bulit egy rövid kis koncert egészítette ki.

U.i: 3x írtuk meg, a net folyton elmegy és teljesen ki vagyunk merülve’ elnézést előre is a fura megfogalmazásokért és hibákért.