Erasmus+ projekttel Olaszországban (2. rész)

erasmus_olaszorszag_bb_sav

Ahogy ígértük, beszámolunk az Erasmus+ projekt keretén belüli olaszországi tartózkodásunk második hetéről a Reggio Calabriai régióban található Siderno városkában. Már az első hét is nagyon izgalmasan, tanulságosan telt, sok új és érdekes kihívással. Jobban megismertük önmagunkat, képességeinket, készségeinket.

Hétfőn, március 4-én folytattuk a szakmai gyakorlatot, délután pedig szabad foglalkozásunk volt. Ez alatt sikerült jobban megismernünk a várost, sétáltunk a központban, vásároltunk, este pedig lementünk a csodaszép Lungomare Falcomata nevű sétányra, megcsodáltuk a tengerpartot és élveztük a Jón-tenger káprázatos, szavakba nem önthető, festői hullámait.

Kedden, a gyakorlat után a régió turisztikai nevezetességeiről szóló érdekes bemutatón vettünk részt, délután pedig egy fontos feladatot kaptunk. Minden diák önállóan el kellett hogy készítse az önéletrajzát. Szerdán egy helyi iskolába látogattunk, ahol a diákok bemutatót tartottak nekünk Calabria régióról. Sok érdekes információt tudtunk meg a térség történelméről, a görög és bizánci hatásokról.

Csütörtök a kirándulás, a felfedezés napja volt. Munka után felfedeztük a régió egy részét, egy bizánci korból származó vár romjait, majd ellátogattunk egy bormúzeumba. A város polgármestere, egyben a múzeum megalkotója, bemutatót tartott nekünk arról, hogyan kell finom olasz bort készíteni, majd meg is kóstolhattunk egy hagyományos olasz bort.

A pénteki nap folyamán ellátogattunk Olaszország egyik legnagyobb nyomdájába és papírfeldolgozó, újrahasznosító gyárába. Később egy rövid hegyi túra után meglátogattunk egy jacht-kikötőt.

Szombaton kirándulni mentünk egy agroturizmussal foglalkozó céghez, ahol bemutatták a létesítményt és kóstolni, vásárolni lehetett a kertjükből származó speciális termékekből: bergamotto lekvárból, olívaolajból és különböző borokból. Egy római kori fürdő romjait is meglátogattuk.

Vasárnap szabad programunk volt, így megpróbáltunk minél több időt tölteni a tengerparton és gyönyörködni a végtelen kékben, hiszen fürdeni még nem lehetett. Délután pedig búcsút vettünk Siderno városkától és elindultunk Reggio Calabria felé, magunkkal vive sok-sok új tapasztalatot, készséget, tudást. Két kellemes hetet tartózkodtunk itt, az utolsó hetünket pedig Regio Calabriában töltöttük. Erről a gyönyörű tengerparti városkáról, a Calabria regió fővárosáról is rövidesen beszámolunk.