Erasmus+ projekttel Olaszországban

erasmus_olaszorszag_sav

A Csiky Gergely Főgimnázium hét tizenegyedik osztályos, turizmus szakos diákja három hetes szakmai gyakorlaton vett részt Olaszországban, Sidernoban és Reggio Calabriában, iskolánk 2018-1-RO01-KA102-048470 számú Erasmus+ projektje keretén belül, amelynek címe: A turisztikai technikus ismeretei, készségei és hozzáállása európai perspektívából (Cunoștințe, abilități și atitudini la tehnicianul în turism din perspectiva europeană). A projekt fő kedvezményezettje és koordinátora a nagylaki Jozef Gregor Tajovsky Elméleti Líceum, iskolánk partnerként vesz részt benne az aradi Közgazdasági Főgimnáziummal együtt.

Február 24-én, vasárnap este érkeztünk meg Olaszországba, Hasas Paul tanár úr kíséretében. Szállásunk a dél-olaszországi, tengerparti Siderno városkában, a Grand Hotel President szállodában volt, ahonnan gyönyörű panoráma nyílik a hihetetlenül kék tengerre és a hegyekben elhelyezkedő kicsi falvakra. Összesen két hetet töltöttünk ott.

Hétfő reggel a Full Travel utazási irodában kezdtük a gyakorlatot, ahol megismerkedtünk az ott dolgozó emberekkel, a munkavédelmi szabályokkal, a különböző részlegekkel és munkafolyamatokkal. Ezt követően egy bemutatón vettünk részt, amelynek témája a közösségi média szerepe és hatása a reklámozásban.

Kedden kezdtük el a tulajdonképpeni munkát az utazási irodában, délután pedig különböző, szakmánkhoz közel álló bemutatókon vettünk részt, mint például olasz gasztronómia és kultúra, illetve megismerhettük a csak Reggio Calabria és Szicillia tartományokban honos különleges gyümölcsöt, a bergamontét. E gyümölcs a térség kincse, kivonatából parfüm esszenciát is készítenek, melyet a gyógyszeriparban is használnak, illetve olyan híres cégek keresik, mint a Dior. Alakra egy nagyobb fonyadt zöld citromra hasonlít, míg ízre a grapefruithoz.

Az elkövetkező három napban, a napi hatórás szakmai gyakorlat idejére kétfős csapatokra osztottak és három különböző városban, illetve utazási irodában dolgoztunk: Full Travel, La Diano Viaggi és Itravel.

Hét végén ellátogattunk két középkori városba, amelyek a Stilo és Bivongi hegyekben találhatók. Érdekességük a hegyoldalba épített különleges kőházak sokasága. Egy ortodox és egy katolikus templomot is meglátogattunk itt, majd kirándulásunkat egy hosszú sétával zártuk.

Az első hét nagyon izgalmasan telt. Sok csodálatos élménnyel gazdagodtunk, sok mindent tanultunk és sok új információval gyarapodott tudásunk. Hamarosan folytatjuk élménybeszámolónkat a gyakorlat második hetének leírásával.

Köszönjük, Erasmus, ezt a nagy lehetőséget!