Honismereti tábor? Gergelyiugornya!

honismereti_tabor_sav

Budapest Főváros Önkormányzata szervezte meg idén is az Iskolakapun Kívüli Tevékenységek programsorozat keretén belül a Vásárosnamény melletti Gergelyiugornyán a Honismereti tábort. Július 3–8. között négyfős szerbiai, ukrajnai, horvátországi és romániai diákküldöttségek utaztak oda egy-egy kísérőtanár vezetésével. Romániát a Csiky Gergely Főgimnázium négy diákja – Andó Áron (IX. A), Back Annamária (XI. A), Nagy Tamás (X. A) és Naschauer Kinga (IX. A) – képviselte Spier Tünde matematikatanár kíséretében.

Az érkezés napján a szervezők a fáradt utazókra való tekintettel csak egy rövid bemutatkozást iktattak be a programba, amúgy mindenki elfoglalta a szálláshelyét, megismerkedett a szobatársaival, majd kipihenhette az utazás fáradalmait. Másnap, kedden, a környéket jártuk be. Legelőször Nagyarra látogattunk, ahol a Petőfi fa maradványa található. Ez a táj ihlette a költő A Tisza című versét. Ezenkívül a tiszacsécsei Móricz-emlékháznál és a szatmárcsekei  „csónakos fejfás” temetőben jártunk, ahol Kölcsey sírja is található. A délutánt evezéssel töltöttük: két-, illetve háromfős csapatokba rendeződtünk, evezőt ragadtunk és egy 10 km-es kalandos kenutúrán vettünk részt a kis Túron. Szerdán kerékpárokra pattantunk és az egész napos tekerés közben a táj természeti szépségeit csodálhattuk meg a Tisza gátjain barangolva.

Csütörtökön felvidéki kiránduláson vettünk részt: meghallgattuk a borsi Rákóczi-várkastély történetét, megismerhettük a Bély-kastélyt, mely a Sennyei család tulajdona volt, Nagykaposon a Magyar Házba látogattunk, majd Sátoraljaújhelyen a bobpályát is kipróbáltuk. Mivel a táborvezetők úgy gondolták, hogy a hét eleje kissé fárasztó lehetett, a teljes pénteki napot a szórakozásnak szentelték. Reggel a gergelyiugornyai vízividámparkban kezdtünk, ahol fóka- és kutya-showt is láttuk, majd délután fát gyűjtöttünk, hogy később hangulatosan, tábortűznél zárjuk le az együtt töltött időt. Közös vacsorafőzéssel, tábortűz melletti beszélgetéssel és játékkal, valamint táncházzal köszöntünk el egymástól. Szép volt!