Szakma Sztár Fesztivál Budapesten

Szakma_sztar_Budapest_sav

Április 27–29. között rendezték meg a VIII. Szakma Sztár Fesztivált a budapesti Hungexpon, melyre több ezer magyarországi szakmát tanuló diákot és 150 határon túli, magyar ajkú diákot vártak sok szeretettel. Iskolánkat Tóthpál Renáta közgazdaságtanár, Kócsó Alexandra (XI. B) és Sipos Szilárd (XI. C) képviselte az eseményen. A fesztiválon a Szakma Kiváló Tanulója Versenyt, az Országos Szakmai Tanulmányi Verseny döntőjét és a II. SkillsHungary Nemzeti Döntőjét szervezték meg.

Aradról április 26-án, vasárnap délben indultunk el, majd Nagyváradról az erdélyi diákokat összegyűjtő buszon folytattuk tovább utunkat Budapestre. Röpke 4 óra alatt meg is érkeztünk a szálláshelyre, majd vacsora után esti városnézésre indultunk. Csapatunkat 7 másik partiumi diák egészítette ki, akik a következő 3 napban végig velünk voltak.

A következő nap reggelén, a kiadós reggeli után, máris indultunk a Hungexpo kiállítására, ahol 39 különböző szakmát mutattak be az érdeklődőknek, s mindezt a szakmájukban tanuló diákok. Az eseményt Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke nyitotta meg, utána pedig Radics Gigi, a Megasztár tehetségkutató 6. évadának győztese egy három dalból álló minikoncertet adott. A program tárlatvezetéssel folytatódott, ahol a megszokott ács, kőműves, festő, villanyszerelő szakmák mellett a mechatronika rejtelmeibe is betekintettünk. A fesztiválon egyébként egész délelőtt táncos, énekes produkciók váltották egymást. Az expó megtekintése után a belvárosba buszoztunk, ahol a Duna túlpartjáról megcsodálhattuk az Országházat, majd a Budai Várnegyedbe is ellátogattunk. Vacsora után, akinek még kedve támadt egy esti pesti városnézésre, az ismét útnak indult.

Április 28-án, kedden reggel indultunk vissza Nagyváradra, és sajnos a versenyek eredményhirdetését nem tudtuk megvárni, de rengeteg érdekes szakmát tudtunk testközelből megnézni, s egy-egy munkaeszközt is sikerült kipróbálni. Mindenesetre nagy élmény volt ez a háromnapos kirándulás, Budapest nem csak nappal, de éjszaka is nagyon szép.