Határtalanul aranyosokkal (6.) – Városnézés (Buda)

Aranyosokkal_Budapesten_kedd_sav

Mint azt már hétfői beszámolónkban megemlítettük, a Határtalanul pályázat keretén belül iskolánk IX. A osztályának diákjai tegnap Budapestre utaztak, ahol a Sashegyi Arany János Általános Iskola és Gimnázium látja őket vendégül.

Március 24-én, kedden nem teljesen kipihenve, de mégis boldogan ébredtünk, hiszen a reggeli után Budapest nevezetességeit indultunk megnézni, és mivel ez egy napba nem fért bele, ma csak Budán jártunk.

Míg a várhoz buszoztunk, Mészáros Andrea, az idegenvezetőnk bemutatta a kerületeket, melyeken áthaladtunk, és elmagyarázta másodlagos nevük eredetét. Így tudtuk meg, hogy Krisztinaváros Mária Terézia lányáról kapta nevét.

A Budai Várban kívül-belül megcsodálhattuk a Mátyás-templomot, melynek eredeti neve Nagyboldogasszony-templom volt. A templomról sok érdekességet tudhattunk meg, például azt, hogy Mátyás király itt kötötte mindkét házasságát, vagy hogy itt koronázták meg az utolsó Habsburg királyt, IV. Károlyt és feleségét, Zitát.

A Halászbástyáról teljes pompájában csodálhattuk meg a napfényben tündöklő várost. Az ottani félórás pihenő alatt mindenki fotókat készített vagy szelfizett a Parlamenttel és/vagy a Lánchíddal. 😀

Később folytattuk sétánkat a Hadügyminisztérium régi épülete felé, megtekintettük a Budavári palotát, illetve a Sándor-palotát, ahol szerencsénkre éppen őrségváltás volt.

Ebéd után egy nagyon izgalmas és mozgalmas kémiaórán vehettünk részt. Juhász Andrea, illetve Hegyi László biológia és kémiaszakos tanárok bemutatták nekünk az elefánt fogkrém keletkezését, de kipróbálhattuk az alkohol és a szódabikarbóna égetését is, sőt mondhatnánk, hogy a kísérlet kedvéért felgyújtottuk Balázs kezét, de meg sem érezte. 😀

És ekkor még nem ért véget a nap, mert a fiúk focibajnokságot vívtak, a lányok pedig röplabdázni mentek. Az esti városnézésen persze, hogy megfeledkeztünk a nap fáradalmairól és egy jót szórakoztunk.